24 oktober 2010

men den tid kommer, ja, den är redan här.

Jag har varit på tjejläger med mina fina tjejer från Högalid. Vi tog vårt pick och pack och åkte ut till en lägergård i fredags.
Jag har aldrig sett vitlökar såhär förut, men såhär ser de i alla fall ut i genomskärning.
Sofie och Julia gjorde hommus, Julia gjorde - Sofie provsmakade.
Vi gjorde rotfrukter i ugn. MUMS.
Och falafel. MUMS.
Sen var det (såklart) efterrätt. Äppelpaj med vaniljvisp, cheesecake och kladdkakemuffins.
Vi pratade länge och mycket om viktiga saker. Det är inte ofta man tar sig tid att verkligen göra det, men det lönar sig.
Elin (vår präst) sa så fint att samtala så är som ett maratonlopp för själen.
Linnea och Sofie.
Det var en massa gott. Här är jag.
Lördag morgon och vi gick upp kvart i åtta för en timmes yogapass. Sofie är bäst på det där med yoga, så hon höll i passet.
Sen gjorde vi i ordning brunch.Gröt, hemlagat bröd, fruktsallad, smoothie, juice, keso, groddar, ost, marmelad... listan kan göras ännu längre.
Julia och Matilda. Vi fortsatte att prata om viktiga saker, om tro och om fundamentalism.
Jag bakade scones, det borde man göra oftare.
 Och det var bara bäst!
pussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar