21 oktober 2010

saker ni (kanske) inte visste om mig.


Jag har druckit kobrasprit.

Jag var hemma hos Saga på hennes artonårsdag, åt våfflor och tittade på fula bilder på Saga, då hennes pappa langade upp en flaska med något som såg ut som om det kom direkt från Svarvändargränden (ni vet den där läskiga gatan i Harry Potter). En glasflaska innehållandes ett kobralik, ja ni vet så som man klassiskt ser kobror, den stod upp och hade sköldarna utfällda. Död. Mycket suspekt, ännu mer när jag fick reda på att den kommer från Vietnam och är minst tio år gammal. Men man får ju inte vara feg, så jag signade upp för en klunk. Först faktiskt.

Det smakade inte så farligt, vanlig sprit liksom, till en början. För efter entvåtre sekunder kom eftersmaken. Den smakade verkligen lik, eller ja, inte för att jag någonsin smakat på ett annat lik, men ändå. Och andedräkten kunde döda vilken fluga som helst samt paralysera Vilma. Det var nog värre för dem än för mig.

Fantastiskt äckligt, men inte outhärdligt. Och ganska häftigt att ha på sitt cv. Vad det nu ska vara bra till.

pussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar