18 maj 2013

små saker som jag vill dela med mig av i en brokig men o så fin skara:

1. Hittade en Colaflaska med mitt namn på på jobbet. Ställde den längst fram i kylen så någon skulle köpa den och jag skulle kunna stå i kassan och kräva att personen skulle dela den med mig. Det var ingen som köpte den...

2. Alejandro som tar ego-pics med min telefon på Norrtäljebussen på väg ut till landet. Så söööööt

 3. Nattliga kärleksförklaringar från indisk man. Missförstånd tidigare i konversationen mellan landet Sverige och Sudan. "Can i come to Sudan?". He he he.
4. IGELKOTT på Gotlandsgatan. Mitt i stan! Vad i helsike lilla vän?

5. ENOOOORMT körsbärsträd. Blev hög. På livet såklart.

6. Träffade pingvin på tuben. Helt plötsligt bekräftas alla fördomar om Sverige och pingviner/isbjörnar/permanent istid.

 7. Åkte fel med Saltsjöbanan (pga ibland stannar den inte på just de stationerna dit man ska). Fick en promenad på köpet och det kändes exotiskt när jag träffade på denna skylt.
 8. När man jobbar konferens så finns det alltid papper och penna som man kan norpa åt sig om man nu har glömt att man kan behöva sånt. För tankarna tillbaka till högstadiet (eller sista månaderna i gymnasiet) då INGEN hade med sig penna till lektionen. Skillnaden är att när man är vuxen så får man åka på en räkmacka. (Samt hälla och trycka i sig kaffe + fika fyra gånger på en dag).
9. Reklam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar