13 juni 2013

hälsoupdate:
var hos läkaren i morse (kl 8.20, obs har ej varit uppe så tidigt på morgonen på LÄNGE), tog blodprov (börjar vänja mig att se ut som en junkie med permanenta stickhål i armvecken) och blodvärdet hade gått upp till 98! det är ganska fantastiskt. alltså, fortfarande lågt men sjukt mycket bättre än innan - och det känns. pratade med läkaren om jag har någon slags hemolys, alltså om mina röda blodkroppar förstör sig själva av någon skum anledning. det låter ju rent spontant ganska jätteläskigt, men är inte så farligt som det låter.

igår tog södra latin-94orna studenten. vilket betyder att jag inte längre kan glida förbi på infall och känna en massa människor (alltså inte för att jag brukar hänga runt där liksom, man har väl GÅTT VIDARE MED LIVET LIKSOM) eftersom alla människor är helt nya nu från när jag gick där. i vilket fall så släpade jag med mig min analoga kamera och knäppte en rulle som jag ska framkalla idag. ska visa er om det blir några najsa bilder.

sommaren är här på riktigt nu (även en pissmulen dag som idag) och igår kunde jag till och med känna en släng av lycka (JORÅ) när jag gick i solen med långkjol och solglasögon och oskar i öronen. tänkte att det nog kommer bli bra till slut ändå.

kom ihåg att järn är viktigt!

saker som innehåller järn:
- kött
- spenat
- persilja
- blodpudding
- jordgubbar
- rövin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar