10 juni 2013

jag köpte en liten kodak instamatic (en såndär platt liten analog leksakskamera) på myrorna för tjugelappen. tänkte att det vore fränt att se hur bilderna blir med en sån. film var relativt enkelt att få tag på, men när jag skulle framkalla skiten blev det lite mer mähäigt. letade mig fram till slut till diabolaget, ligger vid stadion. där kunde de hjälpa till. fast en dyr historia blev det såklart. nästa gång ska jag bara framkalla själva rullen och scanna in negativen själv. då får man även lite mer frihet i hur slutresultatet ska se ut.

för er som är intresserade så har jag nu scannat in själva papperskopiorna som jag betalat 20 pix/styck för och sedan redigerat lite i datorn.

VILNIUS:








KOHOLMA:





THREE GREEN TREES PRESSFOTO:


GOTLANDSFÄRJAN:



3 kommentarer:

  1. åh. myskänslan som automatiskt infinner sig av analoga bilder, alltså

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa! eller hur! det är något lite magiskt med det där! :)

      Radera
  2. Ha! Där råkade ju jag vara också!
    Men jag håller med föregående, det blir så himla speciellt med analoga bilder. <3

    SvaraRadera