16 juli 2011

fyra.

igår var jag på trädgården med vilma och palle + andra fina. kände mig full hela kvällen fast jag verkligen inte hade druckit en enda droppe.

jag går nämligen på diet. gi-diet. (så nu är det avslöjat, pju, i did it.) och då får man inte dricka något annat än vatten (eller möjligtvis vitaminbrustabletter). allt annat har för mycket kohydrater/alkohol...

jag vet vad ni tänker nu. gud vad töntigt att gå på diet osv, det skulle jag också gjort/gör. tro mig, jag är den första som skulle utbryta ett sådant påstående. men jag känner att jag tagit så fantastiskt dåligt hand om min kropp den senaste terminen så nu är det på tiden att ta kontrollen över vad jag stoppar i min stackars kropp.

så. de flesta tankar som snurrar i mitt huvud är just nu relaterade till mat, eller vad man får äta och inte får äta. och det är så fantastiskt torrt! men jag tänkte bara för att få ut mig min frustration över vad man inte får äta, som jag SAKNAR, så har jag gjort en lista på sådana saker:

- surdegsbröd
- vin
- övrig sprit inkl. cider (som jag har lagrat i min garderob)
- bullar+tårta
- tuggummi (men jag fuskar just med det)
- JUICE!

konstigt nog har jag inte hunnit börja sakna pasta eller potatis. men det kommer väl. är bara inne på dag fyra av trettio (varav de första fjorton dagarna är nolltolerans mot kolhydrater, mindre än 20 g/dag).

så. nu behöver jag inte prata mer om min diet. det är tråkigt. ska visa bilder från malaga och thailand istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar