21 februari 2012

utopia à ola salo/grammis12

 medan andra gullade och hade sig på alla hjärtans dag stängdes dansarna från dansskolan base23 in i operans källare.
 för på operan var det nämligen grammisgala just den kvällen. och de ville ha dansare.

 ola salo skulle sitta på denna vingade vita fåle medan vi dansade runt och mimade i paljettprydda stasser.

 rebecka
 hejsan.


 så blev man utsläppt ur källaren för smink och hår!
 så man blidde jättefin och ville aldrig sminka av sig typ.
 i övrigt fördrev vi tiden mestadels sittande i en ring.

 och lekte pek-leken. den går ut på att vem som helst säger ett påstående t.ex. vem är troligast att bli riktigt divig om den blir känd? och så räknar man till tre och sen pekar på den man tror påståendet stämmer in mest på. det är kul! men man får inte säga taskiga saker.


 så när jag tröttnade på operans källaromklädningsrum gick jag på en liten upptäcktsfärd.

 och träffade på små fina ballerinor som precis skulle in på scen.
 världens vackraste prima ballerina assoluta, anneli alhanko, skulle nämligen dela ut priset "årets klassiska".
 och då måste man ju ha ett litet entourage med sig.

 

 och de dansade så fint.
 sen fick jag inte vara där mer.
 så jag umgicks med dessa istället.



och sen dansade vi men då hade jag ju inte kameran med såklart. dock kan det ses på svt play (spola tills att det är 6.30 kvar så hamnar ni rätt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar