23 november 2011

last night i dreamt...

i förrgår natt drömde jag att mamman till ett av mina läxhjälpsbarn ringde (obs. hon ringde på sagas mobil, men skulle prata med mig och av någon outgrundlig anledning hade saga hennes nummer inlagt). hon ringde i alla fall för att berätta för mig hur hemskt dålig jag var. sa att jag är en hemsk läxhjälpslärare och att de helst skulle vilja avsluta vår kontakt nu, men eftersom de har avtal med mitt företag så skulle deg vara krångligt. hon ville helt enkelt bara ringa för att poängtera hur DÅLIG jag är och att de VERKLIGEN inte vill fortsätta nästa termin. Och jag ba: asså jag förstår! om jag var ni skulle jag inte heller vilja ha mig som lärare (självdestruktiv?!).

samtidigt som jag tar detta jobbiga samtal ser jag min kollega frön Voltaire, Angelika heter hon. vinkar hej till henne samtidigt som jag har en skrikande mamma i luren. och ser att hon har två SJUKT SNYGGA grabbskompisar med sig. och jag ba kände: vill hellre prata med snygg kille än arg mamma så jag lade på och börja snacka med najs kille.

dagen efter ringde min kollega från lä hjälpen och jag ba: SÄG ATT JAG GÖR ETT BRA JOBB ATT ALLA ÄR NÖJDA MED MIG. och hon ba: hehe [=nervöst skratt] ja jo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar