13 november 2011

tänker för mycket.

okej.

såhära.

livet är lite tungt just nu. går och släpar på all möjlig skit. till exempel pressen av att vara bäst. prestation. jovisst. ehm. det är även jobbigt faktiskt att plugga heltid plus jobba 75 procent. jag är ingen övermänniska - det sliter även på mig även om jag försöker intala mig själv att jag klarar av vad som helst.

jag längtar efter att åka utomlands. kanske en tremånadersresa genom asien, som jag och saga pratat om. det blir i så fall av nästa sommar.

det är för långt till nästa sommar.

tänker även såhär att jag gärna vill börja plugga konst, ja. alltså konst som i att GÖRA konst, inte bara lära mig årtalet då House of Raphael byggdes. även om det är viktigt att kunna konstens ursprung.

längtar efter att hitta någon slags mening med livet. eller i alla fall mening i min tillvaro.

letar bekräftelse hela tiden. blir förkrossad när jag inte får den. blir ledsen/får ångest när jag får bekräftelse. vill ha mer.

kan inte slappna av. kan inte gå från jobbet förrän två timmar efter jag slutat. för jag inte vill komma hem = vara tvungen att plugga eller städa eller prata eller sova eller tänka. vill inte tänka. vill bara fylla på berry boost, espressobönor (det luktar ju så gott) och salt+peppar. no brain.

är lite störd i huvudet. vill hitta ett mål eller en mening eller bara någonting att rikta min uppmärksamhet mot. så jag slipper tänka på mig.

ps. vill flytta hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar