21 november 2010

would it bother you?

dagen idag började (efter allt obligatoriskt, för mitt nuvarande hälsotillstånd, fräsande, snytande, harklande och spottande) med brunch invid Nytorget. Niki visste att de hade brunchbuffé där, så vi gick dit. och himmel, vilken brunchbuffé! ska tipsa er om det någon annan gång när jag vet vad stället heter (är ens uppmärksamhet uppslukad av mat, så är den).

efter det åkte jag hem en snabbis för att skriva klart min engelskreflektion. susade vidare mot Fridhemsplan och Olivias crib. och där åt vi krubb (ha ha ha).
det här är värdinnan. Olivia.  vi är så himla olika, fast så himla lika ändå kom vi fram till.
Orion. Odex, Olivias röda långhåriga hårboll till katt, ville inte vara med på bild. han ville hellre sova. klok katt.
jag gick vidare till fotografiska, för jag hade nämligen en miniutställning där. femton minuter av mina new york-bilder. som ni ser var det proppfullt. ha. ha. ha.

jag började prata med en snubbe från Mexico. han var som alla andra killar. kul, liksom, ända tills de kläcker frågan "do you have a boyfriend?". då vill man ju bara slå in pannbenet på dem liksom.
det snöade när jag åkte hem, men det var fint.
pussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar