5 december 2010

andra advent.

tiden går så himla snabbt nu. slutruschen nu ungefär och sen är det bara saffran, nejlika och jansson. längtar så tills allt är över.

jag har även kommit till insikt lite: jag vill alltid ha flera olika saker att göra - äta samtidigt som jag tittar på tv samtidigt som jag kollar mailen samtidigt som jag läser brott och straff i reklampauserna. varför är jag så? varför kan jag inte nöja mig med att göra en sak? varför är jag så rastlös? jo, för att jag är stressad. det är sant, det är ett stressymptom det med. precis liksom förhöjd puls och alla de där klassiska symptomen. en av de bästa kurserna på gymnasiet är verkligen arbetsliv och säkerhet!

dagen idag består annars av plugg (eller ja, försök till det i alla fall), titta på sagas juluppvisning och lite mer plugg sen. kanske en lussebulle någonstans också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar