3 december 2010

det här är en lista.


Min bästa vän är bäst och heter Saga.

När jag borstar tänderna övar jag samtidigt balansen genom att stå på ett ben och blunda (obs: svårare än man tror!)

När jag lagar mat blir det tortellini med creme fraiche med smaksättning. har lyckats jobba upp den maträtten till en helt oklanderlig nivå, varför försöka sig på något annat då liksom?

Jag är rädd för många saker. till exempel att bli ensam, olycklig och oåterkalleligt bitter.
Den värsta känslan är att gå nerför götgatsbacken och gråta.
Den bästa känslan är känslan av att ha en massa saker att göra. saker som är engagerande, uppnåeliga och utan hemsk prestige.

Jag är bäst på att romantisera.

Jag är sämst på att göra saker i god tid.

Jag lyssnar på mina vänner och daniel adams-ray.

Jag pratar ibland utan att jag själv förstår vad jag säger.

Jag tycker om när det regnar.

Kärlek är för himla jävla jobbigt.

I somras saknade jag, reste jag, upplevde jag.

Sist jag grät var klockan tre på natten och tårarna fryste nästan till is på mina kinder i den iskalla stockholmsnatten.
När jag vill tänka tenderar jag att tänka lite för mycket. älta kallas det visst.

När jag bakar så bakar jag dubbel sats och äter upp halva innan slutprodukten hunnit svalna.

Just nu tänker jag på allt jag måste göra. jag tänker alltid på alla måsten, det är som ett monster som skrapar oavbrutet med sina långa, gula naglar i mitt bakhuvud.

Idag har jag inte gjort någonting konstruktivt ungefär.

Ikväll ska jag kolla på skavlan och sen sova många timmar.

Imorgon kommer jag att dansa och kanske ta tag i mina måsten.
Om jag var ett djur skulle jag vara tyst (tänka sig).

Min mobiltelefon är ungefär fem år gammal. likaså ringsignalen. känner att det nästan blir allsång så fort den ringer. den är dessutom numer snyggt dimmig av repor istället för skinande blank. jag tycker det är charmigt!

När jag vaknar på morgonen är jag oftast förvirrad. fattar inte var jag är osv.

(Jag har snott listan från Emma Åvall.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar