4 mars 2011

paris, boende.

lotta frågade om boende i paris, så jag tänkte att det kanske är fler som vill ta del av det.
here you go!

boende i paris.

jag tycker att det är mest värt att hyra en lägenhet i Paris. det är billigt och man får hög standard och bra läge för pengarna + att man kan laga mat hemma = budgeten mår bättre!

när jag var i Paris förra året hittade vi en läghenhet på hemsidan parisattitude.com (här är den lägenheten vi hyrde). allting funkade jättebra, inga som helst problem med betalning eller överlämning, så den lägenheten rekommenderar jag starkt, men det beror ju såklart på hur många ni är.

vår lägenhet låg i Le Marais, de homosexuellas och judarnas kvarter - det säkraste i Paris. och den stadsdelen med Paris bäst falafel, och flest second-hand butiker (bland andra den internationellt kända free-p-star)!

pussen.

1 kommentar:

  1. Tack tack och tusen tack!
    Känns liksom bra att veta att det funkar och sådär. Himla snällt av dig.
    Jag hoppas det blir några veckor i paris med boplats i le marais (tyckte mest mest om det sist).

    Tack igen!
    /Lotta

    SvaraRadera