5 januari 2011

fråga anything - om vänner.



Vilka är dina närmaste vänner?

Jag är så himla tacksam för mina vänner, de är det bästa jag har.
(utan inbördes ordning)
I september 2008 började jag på Södra Latin, det gjorde turligt nog Saga Carlsson också. Hon har sedan dess blivit min absolut bästa vän och själsfrände. Hon älskar att baka cupcakes. För övrigt har vi kommit överens om att hon är en sån som tycker om att inte tycka om saker så himla mycket. Fast hon tycker om mig fett mycket (jag är ju ingen sak, å andra sidan).


Emma Holmer har jag känt sedan jag var fem år. Då var hon sju. Hon bodde granne med min mormor och morfar. Vi har otaliga somrar ute på landet lekt i flygiga klänningar och sprungit barfota över ängen. Gjort minihem åt vita stenar, med mossa och allt. Haft hemliga ritualer med rökelser och magiska stenar. Skickat varandra brev med minst fem brev i varje. Emma är hur bra som helst på att rita och måla, jag är nog hennes största fan.

Nora Schleu. Ofta nämnd som Schleu, Schlö eller Snora. Går i min klass på Södra. Vi spelade mot varandra i Verklighetens folk. Hon älskar Club Killers är nog den tryggaste och lugnaste person jag känner. Tycker om henne så mycket!
Niki Lindblom har jag känt sedan vi var elva och började på Kulturamas grundskola. Vi hängde ihop ända från början och hänger fortfarande. Hon går på Kungliga Svenska Balettskolan och ska bli dansare. Hon älskar Darren Brown och Henrik Fexeus.

Nea Sennerholt går i min klass. Hon älskar mode, vin, cleant, svart och vitt, röda läppar och dans. Alltid sjuttielva bollar i luften och ambitiös som satan. Positiv de allra flesta dagar, förutom de med träningsvärk.

Vilma Weinstock. Min klasskompis. Älskar franska och Paris (har Paris skyline som fototapet på en vägg i sitt rum). Hon vill bli balettdansös helst och tränar sjukligt mycket och hårt hos Laszlo (alla dansare känner till, men för er andra: han som håller en tändare under sina elevers ben för att få dem att lyfta högre etc. etc.). Liksom sin BFF (Nea) älskar hon mode och favoritskorna från fifth avenue shoe repair vårdas ömt.
Alice Isaksson. Går i min klass, fast teaterinriktning. Man blir alltid glad av Alice, klassens solstråle (förutom när det verkligen inte är sol, då är det verkligen inte solstrålar). Hon är så himla lik mig, fast ändå inte och därför tycker jag om henne så mycket. Paris, franska, surfing, romantiker.

bild 4,6,7: jag
bild 1: vilma
bild 2: emma
bild 3: nora
bild 5: nea
••• 
translation: google translate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar