7 januari 2011

hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå.

Jag vill visa mina favoriter inom musiken just nu. Sådana artister jag bara inte kan slita mig ifrån. Men å andra sidan - varför skulle jag vilja?
Lykke Li: 
"Jag menar, musik är ändå till för att trösta tonåringar med brustna hjärtan, men vem vill bli tröstad av Lady Gaga?" (ur intervjun i Elle) Och hennes musik tröstade faktiskt ett tonårshjärta - mitt. 
Oskar Linnros.
Ja, jag har nog en liten crush på Oskar Linnros. Även om jag lyssnat hans album "Vilja bli" sönder och samman kan jag inte sluta. 
Daniel Adams-Ray.
jag. älskar.
Vet inte vad jag ska säga mer. Jag älskar hans texter, så starka att de skulle kunna vara för sig själva, utan musiken. Och så med musiken... Åh, får bara inte nog.
Robyn.
Robyns musik är pepp, party och päst bäst, mena jag.
Skulle kunna festa en hel natt till bara hennes musik. Åh.

•••
translation: the ones i love at this moment. well, concerning music of course. or maybe as to person when it comes to oskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar